اخبار اداره کل (قزوین) بيشتر

شناسایی ۵ مورد جعل علامت استاندارد در قزوین

سیروس صارمی، مدیر کل استاندارد قزوین با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سالجاری از 4534 واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمد که منجر به کشف و شناسایی 5 کالا با نشان استاندارد جعلی شد.
صارمی افزود: جعل علامت استاندارد شناسایی شده مربوط به کالاهای "مایع سفید کننده وایت و مرجان"، "مایع زعفران سارای چاشنی"، "سیم بند تخت بابل" و "هواکش ایران خزر فن" است. 
مدیر کل استاندارد قزوین افزود: 126 کالای غیراستاندارد شناسایی شدند که بیشترین کالاهای مکشوفه در حوزه مواد غذایی می باشد؛ کالاهای مذکور از سطح بازار جمع آوری شد.
صارمی با اشاره به اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می شود،  گفت: طبق تبصره ماده 756 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده، محکوم خواهد شد. 
این مقام مسئول  ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 1517 یا با سامانه پیامکی 1000001517 به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد بر خورد حقوقی انجام گیرد.