social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1399/12/20 چهارشنبه
تعیین ماهیت کالاهای وارده/صادره اظهار شده


اداره كل استاندارد قزوین
فرم اطلاع رساني خدمت
 
عنوان خدمت:  ارزیابی و اعلام ماهیت کالا وارده/صادره (تعیین ماهیت کالا اظهار شده) شناسه خدمت:   10031458101
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت :

یکی دیگر از وظایف سازمان ملی استاندارد انجام آزمون های تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و وارداتی است .
اهمیت انجام آزمون های تعیین ماهیت به این علت است که تعیین تعرفه کالا و مقدار عوارض گمرکی کالاهای صادراتی و وارداتی بر مبنای نتایج آزمون تعیین ماهیت انجام می شود.

مراحل انجام زیرخدمت :
اظهارنامه های گمرکی به استاندارد ارجاع می شود و پس از نمونه برداری توسط شرکت های بازرسی مستقر در گمرک نمونه به آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده در زمینه تعیین ماهیت ارجاع می شود و پس از انجام آزمون، نتایج به گمرک اعلام می گردد.

آدرس سامانه :
ارائه درخواست خدمت و دریافت خدمت از سامانه  Coc.inso.gov.ir صورت می گیرد.
 

جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
مدت زمان انجام خدمت 
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري : 7 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ندارد.
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ):  هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت
شماره حساب (های) بانکی:
عرفه های انجام خدمات نزد بانک مرکزی و به نام اداره کل استاندارد قزوین و با مشخصات زیر پرداخت می گردد.
IR780100004077054401910226 :شماره شبا
شناسه پرداخت: 360054477140160004444444444444

توجه : هزینه های مربوط به بازرسی ، نمونه برداری و آزمون که توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار انجام می شود، طبق تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد بوده و باید به شماره حساب های اعلام شده از طرف
. آن ها واریز گردد
استعلام: در این زیرخدمت استعلامی انجام نمی گردد.
ماهیت خدمت ماهیت خدمت : الکترونیکی
درخواست خدمت : الکترونیکی
ارائه خدمت : الکترونیکی
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                                Coc.inso.gov.ir
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:   
         
 سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد

دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات

 
   
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :

نمودار و مراحل گردش کار​





 

مسئول ارائه خدمت

ردیف

پست سازمانی 

مسئول ارائه 

تلفن تماس

33657182-7

محل مراجعه

ایمیل سازمانی

1

مسئول میزخدمت 

آقای رضائیان

داخلی 946

طبقه همکف جنوبی


service.table@inso.gov.ir

2


رئیس اداره ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی

آقای رجبی 


داخلی 343

طبقه اول شمالی

hasan.rajabi@inso.gov.ir

(028)
32248900
شهرصنعتی البرز - اداره گمرک