social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1399/12/20 چهارشنبه
علامتگذاری وسایل توزین و سنجش


اداره كل استاندارد قزوین
فرم اطلاع رساني خدمت

 
عنوان خدمت: 
نظارت بر عملکرد وسایل توزین سنگین (باسکول همکف جاده ای)
شناسه خدمت:  10031459100
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

 شرح خدمت :
بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها کلیه وسایل سنجش و توزین که در دادو ستد عمومی به کار میروند مشمول اندازه شناسی قانونی بوده و سالی یکبار مورد آزمون ادواری قرار میگیرند.بر اساس دستور العمل مربوط اداره کل در خواست آزمون در مناطق مختلف شهری و روستایی را در سامانه اندازه شناسی ثبت و به آزمایشگاه همکار اندازه شناسی قانونی مجری آزمون ارجاع میدهد .آزمایشگاه با دریافت درخواست الکترونیکی در کارتابل خود در سامانه به واحد های صنفی در سطح شهر ها و روستاها مراجعه و نسبت به انجام آزمون اقدام می نماید و نتیجه را آزمون را در سامانه ثبت مینماید .اداره کل نیز با تایید نتیجه آزمون آن را در آرشیو سامانه نگهداری میکند. درصورت مردودی نیز اقدامات لازم جهت تعهد اصلاح ، تعمیر یا توقیف وسایل سنجش و توزین سبک توسط اداره کل صورت میگیرد.
کلیه اقدامات فوق بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد، ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها ، روش های اجرایی و دستورالعمل های جاری سازمان در سازمان ملی استاندارد انجام می شود.

آدرس سامانه :
کلیه خدمات این بخش به غیر از آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اندازه شناسی به آدرس  nmci2.inso.gov.ir  انجام میگیرد.

ذینفعان :
 ذینفعان این زیر خدمت تولید کنندگان ، واردکنندگان ،مصرف کنندگان ،تجار ، کسبه و کلیه افرادی که در دادوستد عمومی از وسال سنجش و توزین سبک مانند ترازو و غیره استفاده می کنند ، میباشند.

 


مدارک مورد نیاز :

 
nmci2.inso.gov.ir 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
دوهفته
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري : 7 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ندارد.
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ):  بدون هزینه
شماره حساب (های) بانکی: ....
استعلام: استعلام از قوه قضاییه ( از طریق شبکه دولت)
ماهیت خدمت
ماهیت خدمت : الکترونیکی
درخواست خدمت : الکترونیکی
ارائه خدمت : وظیفه ذاتی سازمان - الزام به حضور ارباب رجوع نمی باشد و کلیه اطلاعات در سامانه ثبت و پیگیری می گردد. 

 
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                 nmci2.inso.gov.ir                              
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 

نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:  
 
         
 سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد

دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات

 

قوانین و مقررات 

سئوالات متداول

بسته اطلاع رسانی

نظرسنجی زیرخدمت

مشاهده نتایج نظرات

دریافت اپلیکیشن موبایل

 


بيانيه توافق سطح خدمت 


   جزئیات خدمت (شناسنامه خدمت) در سامانه ملی خدمات دولت



نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :

نمودار و مراحل گردش کار​





 



 

مسئول ارائه خدمت

ردیف

پست سازمانی 

مسئول ارائه 

تلفن تماس

33657182-7

محل مراجعه

ایمیل سازمانی

1

رئیس اداره ارزیابی وسایل توزین در مراکز عرضه عمومی 

آقای مهندس مسافر

داخلی 348

طبقه سوم شمالی

mahdi.mosafer@inso.gov.ir
2
میز خدمت

 
آقای رضائیان داخلی 946 طبقه همکف جنوبی service.table@inso.gov.ir