social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1399/9/23 یکشنبه
تدوین استانداردهای ملی 
 
 
اداره كل استاندارد قزوین
فرم اطلاع رساني خدمت
 
عنوان خدمت:  تدوين استانداردهاي ملي شناسه خدمت:   10031455100
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت: 

تدوین استانداردهای ملی شامل تدوین استانداردهای جدید، تجدیدنظر و اصلاحیه (از ثبت پيشنهاد تدوین استانداردهای ملی توسط کاربران مجاز در سامانه جامع تدوين، تصويب در كميته برنامه‌ريزي سازمان ملي استاندارد، بررسی موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، طرح موضوع در کمیته ملی تا چاپ استاندارد ملی) می‌باشد. اطلاعات تکمیلی در صفحه اول سامانه قابل دسترس مي‌باشد.
پيشنهاد تدوين استاندارد باید بر اساس منابع و مراجع بين‌المللي معتبر و مورد تاييد سازمان ملي استاندارد و يا تحقيق و پژوهش در سامانه تدوين ثبت گردد.
ثبت پیشنهاد از طريق سامانه تدوين به آدرس ison.isiri.gov.ir انجام مي‌شود و پیگیری تایید یا عدم تایید پیشنهاد در کمیته‌ برنامه‌ریزی، مرحله تایید قرارداد و نتیجه کمیته ملی از طریق این سامانه برای دبیر امکان‌پذیر است.
پس از تاييد پيشنهاد تدوين در كميته برنامه‌ريزي، ثبت نتیجه در سامانه و عقد قرارداد با دبیر، تدوين استاندارد با تشكيل كميسيون‌هاي تخصصي ادامه پيدا مي كند. تشكيل جلسات و كميسيون‌هاي فني تدوين استاندارد مي‌تواند به دو صورت الكترونيكي و حضوري صورت پذيرد. اعضاء کمیسیون‌های اولیه، فنی و نهایی باید مطابق با زیربند 6-4-4 روش اجرایی فرآیند تدوین استانداردهای ملی ایران شماره 201/33/ر باشد.
پس از تاييد در كميسيون نهايي، پیش‌نویس استاندارد که به تایید ویراستار مجاز سازمان ملی استاندارد رسیده است به كميته ملي ارجاع و پس از تاييد در كميته ملي (اعضاء کمیته ملی باید مطابق با زیربند 6-4-7-2 روش اجرایی شماره 201/33/ر باشد)، تاییدیه چاپ استاندارد صادر و شماره ملي به استاندارد اختصاص داده شده و در پورتال سازمان بارگذاری می‌شود.
 

1-کلیه خدمات این بخش اعم از تشکیل جلسات و کمیسیون های فنی تدوین استاندارد به صورت الکترونیکی انجام می گردد.
2- پیشنهاد تدوین استاندارد می بایست بر اساس منابع و مراجع بین المللی معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد و در سامانه تدوین  به آدرس Ison.inso.gov.ir  صورت پذیرد پس از تایید تدوین استاندارد در کمیته برنامه ریزی و ارجاع تدوین به کارشناس پیشنهاد دهنده در سامانه و قرارداد با کارشناس تدوین ، تدوین استاندارد با تشکیل کمیسیون های تخصصی ادامه پیدا می کند. پس از تایید در کمیسیون نهایی و ارجاع این تدوین به کمیته ملی و تایید در کمیته ملی با حضور ذینفعان شماره ملی برای استاندارد صادر می گردد. پس از آن ، کارشناس استاندارد  Inso.gov.ir  اقدام می نماید.

ذینفعان :

واحدهای تولیدی و صنعتی ، واحدهای ارائه کننده خدمات ، صاحبان صنایع دارای پروانه بهره برداری محصول یا ارائه کننده خدمات و در مجموع کلیه کارشناسان تدوین استاندارد که در کیفیت محصول یا خدمات مورد استفاده منتفع می گردد.

آدرس سامانه:

ارائه درخواست خدمت و دریافت خدمت از سامانه جامع تدوین استاندارد به آدرس Ison.inso.gov.ir  برای ثبت پیشنهاد تدوین استاندارد ملی توسط کارشناسان تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد و جهت تدوین استاندارد قابل استفاده می باشد.



مدارک مورد نیاز جهت ارسال به کمیته ملی:

1-پیشنهاد ثبت شده در سامانه
2- اصل صورتجلسات کمیسیون اولیه، فنی و نهایی
3- اصل کارنامه که توسط ویراستار و دبیر امضاء شده است
4- متن پیش نویس استاندارد که توسط ویراستار اصلاح و تایید شده است
5- متن پیش نویس استاندارد نهایی اصلاح شده
6- ارایه نسخه انگلیسی هدف و دامنه کاربرد
7- اسامی مدعوین پیشنهادی طبق فرم "فهرست مدعوین پیشنهادی دبیر جهت شرکت در اجلاسیه کمیته ملی"
8- CD حاوی فایل پیش نویس استاندارد ملی، منبع و نسخه انگلیسی هدف و دامنه کاربرد
9- پیشنهادات شرکتها، ادارات یا افراد خاصی که توسط کمیته برنامه‌ریزی اعلام شده است
10- اسناد و مدارك مربوط به پرداخت حق الزحمه اعضاي کمیسیون اولیه ، فنی و نهایی براساس تعرفه ابلاغی
 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
سه تا هشت ماه
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري - 7:30 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ندارد.
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ):  بابت ارائه این خدمت هزینه ای دریافت نمی گردد.
شماره حساب (های) بانکی: ---
استعلام: در این زیرخدمت استعلامی انجام نمی گردد.
ماهیت خدمت ماهیت خدمت : الکترونیکی
درخواست خدمت : الکترونیکی
ارائه خدمت : الکترونیکی
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                                    http://ison.inso.gov.ir
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:

 سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :
 


 
 

مسئول ارائه خدمت

 ردیف

پست سازمانی 

مسئول ارائه 

تلفن تماس

محل مراجعه

 ایمیل سازمانی

                                              1

 مسئول میزخدمت

آقای رضائیان

داخلی 946

طبقه همکف جنوبی

service.table@inso.gov.ir

                                             2

کارشناس تدوین استاندارد ملی و مشارکت در استانداردهای بین المللی 

خانم انصاری

داخلی 342

طبقه سوم شمالی qazvin.tadvin@inso.gov.ir