كوچك يا بزرگ كردن بخش :.

137 پروانه کاربرد علامت استاندارد در قزوین صادر شد

سیروس صارمی مدیر کل استاندارد قزوین با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و 17 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شد و 88 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید گردید
صارمی افزود: پس از بازرسی و نمونه برداری و آزمون فرآورده های تولیدی در کمیته های  علائم  برگزار شده در سال 1399 با  صدور 17  پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده روغن پایه ، کشمش بی دانه، خودروی آتشنشانی، بلوک کف پوش بتنی، مایع دستشویی و ترانسفورماتور جریان و 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری   در صنعت غذایی، ساختمانی، مکانیک  و شیمیایی   موافقت شد.
صارمی افزود: صدور و تمدید این پروانه ها حاصل بیش از 5000 بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی در یک سال گذشته است.
مدیر کل استاندارد قزوین گفت: با توجه باینکه کیفیت کالاهای تولید داخل، مهمترین شاخص ارزیابی محصول است در طی سال 1399 و با بررسی های بعمل آمده و 119 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز ابطال گردیده است.
مدیر کل استاندارد قزوین تاکید کرد: از آنجاییکه استفاده از علامت استاندارد در زمان ابطال و تعلیق  بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می شود ، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد ، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری بعمل آید.
لازم بذکر اینکه در کمیته های علائم برگزار شده  نمایندگان اتاق بازرگانی ،  خانه صنعت و معدن و کارشناسان مرتبط هر صنعت حضور دارند.