اخبار اداره کل (قزوین) بيشتر

شناسایی 7 کالا با جعل نشان استاندارد در استان قزوین

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد قزوين در سال 1399  از 8794 واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمد که منجر به کشف و شناسایی  7 کالا با نشان استاندارد جعلی گردید.
جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده های مایع سفید کننده با نام تجاری وایت و مرجان، مایع زعفران با نام تجاری سارای چاشنی، سیم بند تخت با نام تجاری  بابل ، هواکش با نام تجاری ایران خزر فن، سیم برق با نام تجاری  الوند خراسان و قارچ بسته بندی با نام تجاری چتر سفید است. که کالاهای مذکور از سطح بازار جمع آوری گردید.
با توجه باینکه  جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می شود، طبق تبصره ماده 756 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده نماید به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.
همشهریان گرامی جهت اطمینان از صحت علامت استاندارد، می توانند کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت مراتب را به این اداره کل گزارش نمایند تا با خاطیان طبق موازین و مقررات استاندارد بر خورد حقوقی انجام گیرد.