اخبار اداره کل (قزوین) بيشتر

دکتر اسلام پناه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی :

اهتمام به زبان فارسی از مهمترین رسالت های فرهنگی سازمان ملی استاندارد ایران است

دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه با رئیس و جمعی از مدیران فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیدار کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار اهتمام به زبان و ادب فارسی را از مهم‌ترین رسالت های فرهنگی و قانونی در فرایند های ماموریت سازمان ملی استاندارد برشمرد و گفت: لازم است، همه ظرفیت های موجود در فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مسیر رسالت های سازمانی در اقدامات مشترک استفاده شود. 
دکترغلامعلی حداد عادل نیز در این نشست فصل مشترک اقدامات فرهنگستان و سازمان ملی استاندارد ایران را استاندارد سازی برشمرد و گفت در فرهنگستان این مقوله در خدمت زبان و ادب فارسی صورت می گیرد و موضوعات مشترک کاری زیادی برای همکاری با سازمان ملی استاندارد وجود دارد.
در این دیدار که صبح امروز انجام شد، در خصوص حوزه‌های مشترک دو سازمان، از جمله استاندارد بین‌المللی نویسه‌گردانی فارسی (ISO233-3)، زبان اشارۀ ایرانی و نام برخی از گویش‌های ایران بحث و گفت‌وگو انجام گرفت.
همچنین در بخش دیگری از این نشست در موضوع همکاری‌های مشترک در برگزاری دوره‌های آموزش واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی برای دبیران و ویراستاران، استانداردها و همکاری پژوهشگاه استاندارد با پژوهشکدۀ واژه‌گزینی، به کار بستن مصوبات فرهنگستان در استانداردهای ملی و نقش سازمان استاندارد در گسترش و ترویج واژه‌های مصوب فرهنگستان تصمیماتی اتخاذ شد.