social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1399/12/24 یکشنبه
ترویج و فرهنگ سازی استاندارد


اداره كل استاندارد قزوین
فرم اطلاع رساني خدمت
 
عنوان خدمت: ترویج و فرهنگ سازی استاندارد شناسه خدمت:  10031940000
نوع خدمت:                                           خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)

شرح خدمت :
با توجه به تاکیدات رهبر بر موضوع استاندارد در بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی "افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن" اهمیت سازمان ملی استاندارد را در چارچوب اقتصاد مقاومتی نشان می دهد.
استاندارد یعنی نظم، قاعده، قانون،اصل، ضابطه و به طور کلی هر امری که مطابق اصول منظم و مرتبی انجام گیرد، استاندارد نامیده می شود. استاندارد نظمی مبتنی بر نتایج استوار علوم و فنون و تجارب بشری است که به صورت قاعده، مقررات و نظامات به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت، توسعه و تفاهم، تسهیل ارتباطات، صرفه جویی کلی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی و گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی به کار می رود.
برای اینکه رعایت استانداردها در زندگی و تغییر نگرش در بین افراد ایجاد شود باید فرهنگ استاندارد ایجاد شود و با توجه به تعاریف بزرگان از فرهنگ می توان گفت که فرهنگ آن چیزی است که ما با آن زندگی می کنیم پس برای تبدیل نگرش توجه به استاندارد به یک فرهنگ نیازمند ترویج استاندارد هستیم.
در بحث ترویج واحد روابط عمومی و همچنین واحد آموزش درگیر کار می شوند. چرا که برای ترویج ابتدا باید نیاز جامعه شناسایی شود و کار متناسب با آن جامعه پیشنهاد شود و در نهایت خدمت عرضه شود.

ذینفعان :
عموم افراد جامعه


مدارک مورد نیاز: 

ارباب رجوع مستقیم ندارد - مخاطب خدمت آحاد مردم هستند
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
خدمت ذاتی سازمان - در طی سال
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري - 7:30 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ندارد 
مبلغ(مبالغ):  بدون هزینه
شماره حساب (های) بانکی: ....
استعلام: بدون استعلام
ماهیت خدمت ماهیت خدمت : غیرالکترونیکی
درخواست خدمت : غیرالکترونیکی - خدمت ذاتی سازمان
ارائه خدمت : غیرالکترونیکی - خدمت ذاتی سازمان
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                                 
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 

نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:

 سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد

دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات
 


نظرسنجی زیرخدمت

مشاهده نتایج نظرسنجی



بيانيه توافق سطح خدمت 

جزئیات خدمت (شناسنامه خدمت) در سامانه ملی خدمات دولت

نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :
 
نمودار گردش کار






 
 

مسئول ارائه خدمت

ردیف

پست سازمانی 

مسئول ارائه 

تلفن تماس

33657182-7

محل مراجعه ایمیل سازمانی
1

کارشناس میزخدمت 

آقای رضائیان

داخلی 946

طبقه همکف جنوبی

service.table@inso.gov.ir

2

رئیس روابط عمومی 

خانم حسن نایبی

داخلی 243

طبقه دوم شمالی

zahra.hasannayebi@inso.gov.ir