social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1403/1/28

13:26:1

39

موفقیت نظام تایید صلاحیت ایران در ارزیابی همترازی چه آثاری را به دنبال دارد؟

با توجه به صدور گواهینامه و امضای موافقتنامه شناسایی متقابل مرکز با اتّحادیۀ بین المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه ،از امروز نتایج آزمون ، بازرسی و گواهی های صادره توسط نهاد های ارزیابی انطباق تحت اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعتبار بین المللی پیدا کرده و مورد پذیرش جامعه جهانی می باشند

نظام تایید صلاحیت ایران پس از 26 سال در شرایط سخت و شکننده تحریمی با عضویت در اتّحادیۀ بین المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه زمینه ساز جهش تولید شد.
همانگونه که مستحضرید برای ورود به بازارهای جهانی و تجارت با دنیا که بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی کشورها را به خود اختصاص می دهد توجه به کیفیت کالاها با الزامات استاندارد کشورها بسیار تعیین کننده  و حیاتی می باشد.
فلسفه شکل گیری نهاد های اعتبار بخشی و تایید صلاحیت در دنیا پذیرش محصولات و خدمات همدیگر در سراسر مرزهای ملی و بین الملی با هدف حذف موانع فنی از جمله حذف آزمون و بازرسی مجدد یک محصول یا خدمت جهت ورود به بازارهای بین المللی که. این امر زمان و هزینه را برای صنعت و تجارت کاهش میدهد.
به همین دلیل پیوستن و عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران پس از 26 سال و آن همه در 8 دامنه- فعالیت موثر و جریان ساز تولیدی و اقتصادی در اتّحادیۀ بین المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه کلیه گزارشهای آزمایشگاه و نهاد بازرسی مورد تایید مرکز موصوف، مورد وثوق مجامع بین المللی در 110 کشور مربوطه می گردد و تجار و صادرکنندگان ایرانی جهت اثبات تطابق کیفیت کالاهای خود با الزامات کشور مقصد میتوانند از خدمات نهادهای ارزیابی انطباق مستقر در ایران استفاده نمایند و همترازی این مرکز نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت و سبب گشایش درهای بازارهای جهانی برای کشور عزیزمان می شود.
از جمله آثار این رویداد ملی و بین المللی برای دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقاء توافقات تجاری بین المللی دوجانبه و چندجانبه و به رسمیت شناختن نهادهای بازرسی و آزمایشگاه‌های معتبر تایید صلاحیت شده توسط دولتها و بخش خصوصی همه کشورهای عضو میباشد.
مزید استحضارآثار و برکات ارزشمند این تحول فنی و اقتصادی برای تولید کنندگان، تجار و بازرگانان اطمینان از پذیرش محصولات و خدمات خود در کشورهای مختلف و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها را تضمین می نماید و متعاقبا به جای متحمل شدن هزینه های آزمون و بازرسی مجدد و یا برگشت محصول به دلیل نتایج متفاوت ، از مزایای دسترسی به بازارهای جهانی بهره مند می شوند.