social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

پنجشنبه1402/12/10

14:00:3

78

دکتر اسلام پناه:

سازمان ملی استاندارد ایران رتبه اول را در منطقه کسب کرد

سازمان ملی استاندارد ایران برای دومین سال پیاپی توانست در نظام استانداردسازی دنیا صعود کند و رتبه پنجم آسیا و رتبه نخست را در منطقه کسب کند.
طبق گزارش نهادهای بین المللی، سازمان ملی استاندارد ایران در بین ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد با 2 پله صعود در جایگاه بیستم نظام استانداردسازی دنیا قرار گرفت.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، این افتخار بین المللی را به مردم عزیز ایران تبریک گفت و اظهار داشت: این سازمان در 100 سالگی خود توانست به همت تلاشگران عرصه نظام استانداردسازی کشور، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و مساعدت رییس دولت مردمی سیزدهم در این جایگاه بین المللی قرار گیرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قرار گرفتن این سازمان در جایگاه نخست منطقه، افزود: خوشبختانه در این رتبه بندی با پشت سرگذاشتن کشورهای اتریش و برزیل رتبه بیستم دنیا، بعد از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی و هند در جایگاه 5 آسیا قرار بگیریم که در صد سال اخیر بهترین رتبه کشور در زمینه استاندارد است.
دبیرشورای عالی استاندارد با بیان اینکه، پشت سرگذاشتن کشورهای قوی در نظام استاندارد سازی با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیازمند کاری جهادی بود تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران امروزه مسئولیت 5 کمیته بین المللی، راهبری 131 استاندارد بین المللی و عضویت در 702 کمیته فنی و تخصصی را دارد و توانست طی دو سال اخیر با همتی مظاعف برای دومین سال پیاپی رقبای خود را پشت سرگذارد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه نظام استاندارد سازی کشور در مسیر درستی قرار گرفته است افزود این سازمان مردمی با برنامه ریزی های راهبردی در دوره تحولی خود و همراهی اعضای شورای عالی استاندارد روز به روز پیشرفت خواهد کرد.